Social Icons

21 Haziran 2012 Perşembe

My Name Is Khan


Khan: "İki çeşit insan vardı: İyi insan ve kötü insan, ben iyi insanım."
Kim diyor bunu?
Kahramanımız Khan.
Ve ekliyor: My name is khan and i am not terrorist... (Benim adım Khan ve ben terörist değilim)
Nerede diyor Khan?
İşte şurada:

My Name Is Khan

Başrollerinde Shahrukh Khan ve Kajol'un oynadığı Karan Johar filmi. Rızvan Khan Shahrukh Khan) küçüklüğünü annesiyle (Zarina Vahab)Mumbai'da ıssız bir yerde geçiren Asperger sendromu hastası bir müslümandır. Yetişkin yaşına gelince Amerika'ya kardeşinin yanına taşınır ve Mandira (Kajol) ile tanışıp evlenir. Fakat 11 Eylül'den sonra müslüman Rızvan'ın hayatı daha da zorlaşacaktır...

Milat 11 Eylül olunca senaryoyu tahmin etmek güç olmasa gerek.

Başrol oyuncularından Shahrukh Khan şöyle buyurmuş:

"Film, kabiliyetsiz(hasta) bir adamın sakatlığa, güçsüzlüğe karşı yaptığı savaşını anlatmıyor. Hasta adamın, tüm dünyada olan terör, savaş, nefret ve düşmanlığa karşı yaptığı savaşı anlatıyor. [...] My Name is Khan filmi aynı zamanda İslam'ı da ele alıyor. İslam'ı ve dünyanın İslam'a bakış açısını ele alıyor. Fakat taraf tutmadık.Biz sadece iyi insanların ve kötü insanların var olduğunu söylemeye çalışıyoruz. Kötü Hindular, iyi Hindular, kötü Hristiyanlar, iyi Hristiyanlar olmaz. Ya iyi bir insanızdır, ya da kötü bir insanızdır. Din kriter değildir, insanlık kriterdir."

Nasıl buldum?

Çok uzun.
Yer yer saçmalıkları olsa da filmin bütünü düşünüldüğünde izlenmesi tarafımca tavsiye edilen filmdir.
Son yarım saati buram buram "Şirin ve cici Amerika kaygısıyla" geçmektedir.
Hindli kardeşlerim müzik husunda uçuktur. Tebrikler ediyorum. Ayrıca, Nusret Fatih Ali Han (Nusrat Fateh Ali Khan) üstadımızı hürmetle anıyorum.
Ve,
Asperger Sendromlu bir Hintli müslüman yani kahramanımız film içinde filmin başındaki hastalığını sanki unutuyor gibi geldi bana.
Gözüm sürçmüştür belki kim bilir?

Yani yine de;
Tatmin edici, izlenesi, empati yapılası, şükredilesi bir film çıkmış Bollywood'dan.
Eyvallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates