Social Icons

19 Şubat 2013 Salı

Sen evme işin evsin

Duydunuz mu bilmiyorum başlıktaki atalar sözünü...
Ben o kadar çok duydum, o kadar çok tecrübe ettim ki anlatamam.

İçe karışmış malum ses: İyi anlatma o zaman

İnat kelamcısı: Halkımız arasında “sen evme de, işin evsin” derler. Yani sen ne kadar uğraşıp didinirsen, ne kadar çabuk olmasını ister ve gayret gösterirsen göster "iş olacağına varır." Esas olan senin evmen, gayrete gelmen, acele ve ivedi davranman değil işinin zamanında ve kıvamında "rast" gitmesidir. O kadar hesap kitapla değil "nasip"se oluyor iş.

İçe karışmış malum ses: Ne alaka?

Laf ebesi: Şöyle doktorcuğum, hesap kitap üzerine hayatını çatan bir 657'liğim. Attığım hiçbir taş yerine ulaşmıyor. Nasipten ötesi yok'u ben hep ezber bilirim de "talih" hangi coğrafyada gezer aklım ermez. Ol sebeple derim ki "sen eveceğine işin evsin".
Amin.
Ayrıca Doktor,
Benim 7.65'liğim bile yok.

Bir 7.65’liğim Bile Yok – Hakan Albayrak

yaşasın konfederasyon!
yaşasın kamçılar ve köleler!
çünkü siyahları sevsem de,
lincoln’ın bir yalancı olduğunu biliyorum.
dengeler adına vuruldu kim vurulduysa
çiftçiler,Marilyn Monroe,Bağdat
dengeler adına bırakıldım kendimle baş başa
burada şehremini’de
ve bir hallaç pamuğuna dönüşmüş olarak.
kimim ben
nerden gelip nereye gidiyorum
bunun ne önemi var
mossad besliyor kafka’yı
zen’i Amerika finanse ediyor
çünkü hepimizi uyuşturup,
ortadoğu’yu ateşe vermek istiyorlar.
ikilem
üçlem ve dörtlemler
alternatif çöplüğüne döndü üçüncü dünyanın beyinleri
‘hiç akletmezmisiniz’
hayır etmeyiz!
felsefenin soysuz çarkına teslim ederiz ayetleri
öyle büyüttük öyle büyüttük ki felsefeyi
eylemi de aldı içine
eylemi de aldı bizden
ve ateşler içre bağdat’ın orta yerinde,
çırılçıplak kalakaldık işte
dengeler adına silahsız
dengeler adına şahsiyetsiz
miskin,geveze,entelektüel..
dengeler adına vuramadı kim vuramadıysa
dengeler adına şair yaptılar bizi

Hakan Albayrak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates