Social Icons

14 Kasım 2011 Pazartesi

İç ses

Arkamızda kelimeler.
Gün arkamızda.
Sessizliğimizle gölgemiz.

Konuştukça batıyoruz bu doğru. Çok söz kirletiyor bizi. Sözsüz belki daha güzeliz.

Bir de şu var değil mi?

"Önce çingeneleri götürdüler, çingene değildim ses çıkarmadım, sonra Yahudileri götürdüler, Yahudi de değildim ses çıkarmadım. Daha sonra Katolikleri götürdüler, ben Katolik değildim ses çıkarmadım. En son beni götürdüler ses çıkaracak kimse kalmamıştı."

Kim diyor bunu? Bertolt Brecht, kısaca Bert Brecht. Kendisini (Walter Benjamin’e söylediği gibi) "Komünist" olarak tanımlayan birisi.

Sözü doğru kılan söyleyen değil, sevinmeyelim.

Muvazene nedir ey?
Denge.

Dengesiz bir nesil bulduk kucağımızda.
Denge hasmımız.
Denge güler geçer yanımız.

Hangi birine ses ey?
İç ses.

Allah'ın adıyla O'nun adıyla (hareket edildiğinde) yerde ve gökte hiçbir şeyin zararı dokunmaz. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. (Tirmizî, "Deavât", 13)

Hareket noktası ey!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates