Social Icons

12 Kasım 2011 Cumartesi

Sen de gel


Çiçero buyuruyor ki, "En iyi öğüdü ancak kendine verebilirsin."
Kaya gibi tespit. Hangi imbikten süzüp önümüze getirdin Ey Çiçero üstad, nasıl bir tecrübeyle eriştin bu sözün kudretine bilmem lakin her yanıp sönen yıldız altında "el hak üstad doğru söylüyor" denesidir.

Doğrudur ise ey nefsim vur gönlünü deryaya sese kulak ver:

Çekemeyenlerden birisi; Mevlana'ya : 'Sen ne biçim müslümansın, dinin de bir izzeti şerefi var ! Müslüman'a gel, Yahudi'ye gel, Mecusi'ye gel. Tövbeni bozsan yine gel, olur mu öyle şey !' mealinde uzunca bir mektup yazmış.

Mevlana Hazretleri mektubu sabırla okumuş ve arkasına şu cümleyi yazarak sahibine geri göndermiş :

'Sen de gel ...'

Geldim.
Kendimi koydum karşıma.
Söze acı kattım.
Kan damlattım dilime.
Uslanmaz bir heyecanla kelimeler ülkesine sır saçtım.

"Sözlerimin anlamı beni ürkütüyor..."

1 yorum:

  1. Endişelerinizden kurtulmak istiyorsaniz, yaşamaktan en çok korktuğunuz şeyin bir gün başınıza geleceğini kabul edin.

    Sokrates

    YanıtlaSil

 
 
Blogger Templates