Social Icons

27 Eylül 2012 Perşembe

Siyam 2


Ben bu filmin hikayesini ilk olarak kadim dostum Hakan Albayrak'tan dinledim. Hakan'ın o heyecanlı konuşmasına eşlik eden beden dili ile Siyam Balığı'nın renkli nesneleri kafamda yüzüp durdu uzun zaman. Sonra bir fırsatını bularak izledim. Anlattığı azmış dedim. Deli bunlar. Hakan delileri seviyor...

"Deli, her şeyi yapabilecek yetenekte olan; ancak yapacak değerde bir şey bulamayandır."

Motosikletçi: "Pek çoğu, kavga ettiğimizde bunu eğlenceli bulmuyordu. Çoğu korkudan kaskatı kesilirdi. Amaçsız şiddet, bir kavgada cesaret filan tanımaz."
Rusty James: "Bunu hatırlıyorum."
Stevie: "Bundan keyif alacak kadar aptalsın."
Motosikletçi: "Bir şeyi unutma Stevie, onun tek kusuru sadakat".
Stevie: "Motosikletçi, neden birisi silahı çekip kafanı uçurmadı, merak ediyorum."
Motosikletçi: "En ilkel toplumlarda bile, delilere doğal olarak hürmet edilir."

Francis Ford Coppola'nın 1983 yapımı şaheseri. Ana karakteri Motorcycle Boy'un renk körlüğü sebebiyle baştan sona siyah beyaz çekilen filmin tek renkli nesneleri, filme adını veren kırmızı ve mavi siyam balıkları. İki kardeşi canlandıran Mickey Rourke ve Matt Dillon genç yaşlarına rağmen oyunculukları ile hafızalarımıza kazındı. Özellikle Motorcycle Boy'a hayat veren Mickey Rourke karakterin "delilikle bilgelik" arasında gidip gelen, onu bir şehir efsanesi yapan psikolojisini ders niteliğinde bir oyunculukla sahneye yansıtıyor. Çekimleri ve müzikler şiirsel nitelikte. Özellikle ara sokakta hırsızların saldırısına uğradıkları sahne ve sonlardaki insanların konuşma sahnelerinde akıp giden kamera insanı Coppolaya hayran bırakıyor. Son sahnedeki deniz ve kuşlar eşliğinde filmin bitmesi ise ayrı bir güzellik...

Motorcycle Boy: "Her şeyi yapabilecek yetenekte fakat yapacak doğru şeyi bulamıyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates