Social Icons

25 Kasım 2023 Cumartesi

Bilmek


Bir kez daha Mahir İz Hoca'nın Yılların İzi'ni okuyorum. Ne kadar gözden kaçırdığım husus ne kadar gaflet gösterdiğim ehemmiyetli mesele varmış diye tekrar hayretler içerisinde alıyorum. Malumdur ki okumak cahilliğimizi çarpar yüzümüze. Bildiklerimiz, bilmediklerimizin yanında devede kulak değildir ve fakat kurumla, ukalaca tavrımıza bakanlar bizi de bir adam sayar, adam yerine koyarlar. 

Mahir İz Hoca aktarıyor:

Cenab Şahabeddin Bey der ki "Her işe göre bir adam vardır. Bağcı kütük gibi olmalı."

Okuyunca güldüm. Kendime güldüm elbet. Bir yanımla hat meşk ediyor bir yanımla toprak işliyor, gübre taşıyor, ağaç buduyorum. Bir başka gün şiir tahlil ediyor, makale kaleme alıyor, muallimlik yapmaya çalışıyor bir yandan İlim Yayma'nın havuzunda kulaç atıyor, uzun yollara çıkmak için bahaneler arıyorum.

"Ortam" olmadığını biliyorum da bazen böyle suratıma çarpmam gerekiyor. Merdümgiriz olmak birçok şeyi kendi kendime yapmayı gerekli kılıyor. 

Bakın bunu da biliyorum.

Ne çok şey biliyormuşum!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates