Social Icons

27 Mart 2012 Salı

Semud

Birden oldu.
Öncekiler gibi.
Şiir yazmanın damıtılmış hali gibi şiir okumanın da "an"ı var. Şahidim. Kaç kez yaşadım. Kaç?

Dilime yalpalayarak çarptı şu mısralar:

Daneleyin ekilmezsem vay beni
Gök tırpanla biçilmezsem vay beni
Senin’çün dâre
çekilmezsem vay beni
Ey bu harfi yüreğime ilikleyen
Ayetini buğdayıma çizen yar


Bilen bilir ki bu Semud'un kalbi mısralarındandır.

Semud nedir?

Cumali Ünaldı Hasannebioğlu'nun muhteşem şiiridir Semud.

Şöyle başlar:

Şahmerdanlar gömmektedir şimdi
Aşkımızın göğsüne
Yadırgı hüzünleri
Kaypak bir çamur olan mayamız
Kinle bereketlenmektedir.

...
Bu şiir 1981 kokar.

Şiir okumanın an'ı olur da okuyanı dirilmez mi hatıralarda?
Size bir sır olsun: Semud'u Murat Kapkıner sesiyle dinleyin. (Mesela buradan: http://youtu.be/3-9TndFC7As)

Şiirin kalbinizde attığını görün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates