Social Icons

17 Aralık 2023 Pazar

Karaya sabun, deliye öğüt neylesin


- Bir insan iyi şeyler yapmayacaksa niye yaşar ki?
- İyi şeyler nedir Üstad?
- İyi olan her şey.
- Amin efendim.

Kırtıpil Hamdi ile Nurullah Ata diyaloguna dökecek değilim meseleyi.  Hem hava yağışlı ve soğuk hem aksırıp duruyorum. Lakin gerçekten zor bir iş iyilik yapmak bunun farkındayım. Çok kolay bir şey gibi söylenip geçmesine aldırmayalım lütfen. Bakar mısınız üstad ne buyuruyor:

Yüzi ağ alnı açıkdır subh-veş sâdıkların (Zâtî)
Sâdık ol kavlinde sana kimse töhmet etmesin 

Sözüne sadık ol. Eyi amma nasıl olacak? Dünyada fink atıyor namussuzlar, çevirmedikleri fırıldak yok, yemedikleri herze... 

Olsun olsun sen iyi ol.

Kötülerin çok olması seni ürkütmesin çekirge, sen iyi ol ki iyilerin de sayısı çok olsun.

Yok, yok öyle değil. Sayı öyle çoğalmaz da açmayayım ağzımı.

Bir yetim görünce döktür dişini, 
Bozmaya çabala halkın işini 
Günde yüz adamın vur ser leşini
...

Karaya sabun, deliye öğüt neylesin derler efendim. Alçaklar sarmış dört bir yanı. Yağmur dahi kirli yağıyor. Trafik imdat. Düğünler maganda. Spor bahis. Eğitim facia. Ahlak çamur. Edep göklerde. Namlu kirli. Aşk kredi kartı. Kıyafet göbekler açık. Ekonomi eyvah. Siyaset vah...

- Olsun olsun sen iyilik yap çekirge.
- Balık Halık...
- Ha tamam efendim.
- Ellerinizden öperim. İyilikler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates