Social Icons

19 Kasım 2013 Salı

O Yazacak


Ferid Kam'ı bizler önce Mehmed Akif merhumun yakın arkadaşlığı ile tanıdık. Akabinde bu müthiş dehanın pek zarif "nükte"leri dolaştık dimağımızda. Birisi şu şekildedir:

Ferîd Kam'ın en bariz özelliği, onun üniversite hocalığıdır. Hal böyle olunca hoca talebe arasında bazen ilginç nükteler cereyan eder. Nitekim Üstad'la bir öğrencisi arasındaki şu hadise gibi:

Öğrencilerden biri gereken çalışmayı yapmamış, verilen görevi "- Efendim beni affediniz, pek sıkışık haldeyim" şeklinde geçiştirmeye çalışmış. Orada bulunanlar Ferid Bey'in bundan memnun kalmadığını, huyunu iyi bildiklerinden bir fırsatını bulur bulmaz zarif bir intikam alacağını tahmin etmişler. Nitekim aynı öğrenciye Bayezıd'daki tramvay durağında, kendisinden utanacağı birkaç kız arkadaşı ile görünce fırsatı kaçırmamış:

"- Oğlum notlar için üzülme. Bir budala daha buldum o yazacak" demiş...

* Beyitin okunuşu şöyledir:

Rızk için bir ferde yoktur minnetim,
Kendi sa’yimdir veliyyü’n-ni’metim


Ferid Kam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
 
Blogger Templates