Social Icons

Featured Posts

8 Aralık 2017 Cuma

Kudüs Bizimdir


"Oraya gidin ve içinde namaz kılın. Eğer oraya gidemez ve içinde namaz kılamazsanız kandillerinde yakılmak üzere oraya zeytinyağı gönderin."

Kudüs
İstanbul'dur,
Ankara'dır,
Konya'dır,
Kayseri'dir,
Mekke'dir,
Medine'dir,
Şam'dır,
Kahire'dir,
Bağdat'tır,
Semerkant'tır,
Buhara'dır.

Velhasıl Kudüs, Müslümanların kalplerinin attığı her yerdir.

#MüminlerinBaşkentiKudüs
#KudüseSahipÇık
#Kudüsİslamındır
#ProtestoEdiyorum
#KudüsOnurumuzdur
#KudüseSahipÇık
#FreeKudus
#FreePalestine
#KudusKırmızıCizgimizdir
#KudüsİçinMeydanlardayız

20 Kasım 2017 Pazartesi

Tarihe Dokunmak


Tarihi kıymeti olan bir eseri tarihe dokunmak diye düşünüyorum. Tarihe dokununca tarihi bir damar akmaya başlıyor; asfalt caddelerden, taş kaldırımlardan, motor gürültülerinden bir anda sıyrılıyor munis bir sevecenlikle bakıyorum geçmişe. Başka bir boyuta taşıyor tarih beni.

***

14 Kasım 2017 Salı

Onmak, Yigirmi, Od ve Dahası


Hikmet sözde gizlidir. Söz güzelse güzellik getirir, güzelliğe vesile olur. Hayat koşuşturmacası içerisinde durup "ne oluyor" diye bakmak, "nereye gidiyoruz" diye sorgu sual etmek gerektir. Yaş merdivenlerini hızla çıkıp sırtını rakamlara dayayan bizler için ömrün onlu yaşları daha farklı şeyler fısıldamaktadır kulaklarımıza. Bakalım o tını, o esinti, o ritm çalınacak mı yüreklerinize?

Bakalım bu yaşlarda hangi hikmetler gizlenmiş…

12 Kasım 2017 Pazar

Haberdir. Kâle Almayınız!..

Bugün park açılışında Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, "Daha önceleri parklar mafyalar tarafından paylaşılmıştı. Biz parkları bunlardan temizledik. İlk evlendiğimde eşim pazar günü dışarıya çıkıp gezmek istediğinde, 'Pazar günü kadınların Kayseri'de dışarıya çıkması ayıp' dedim ama şimdi genç kızlar gece 11-12'ye kadar parklarda vakit geçirebiliyor" dedi.

Ah Sayın Bakanım ah! Dışarı çıkardığınız kadınları eve getiremiyor Kayseri halkı... Hal böyle olunca gece yarılarına kadar genç kızlar parklarda gezerler tabi... Lakin bunun icrasında dahlinizin olmasına övünmeniz ne menem bir şey, anlamakta zorlanıyorum.

Sombahar


Bahar.
İLKbahar.
SONbahar.
SOMbahar.

27 Ekim 2017 Cuma

Cuma


Her taraftan cuma mesajları geliyor.
Uzak yakın arkadaşlar, öğrenciler, hiç tanımadıklarım, çok tanıdıklarım vs...
Sosyal medya üzerinden cuma mesajları geliyor.
Birileri cuma mesajları geldiği için sinire geliyor.
Allah'ın her günü mübarek diyor birileri. Birileri Cuma zaten mübarek bir gün, biz kıymetini bilelim diyor. Birileri ne dediğini de bilmiyor.
Hasılı cuma verimli bir gün.
Elhamdülillah...

4 Eylül 2017 Pazartesi

Serbest A


Nice zamandır bir oyun oynuyorum.
Baktığım her yerden, konuştuğun herkesten, duyduğum her sesten, okuduğum her kitaptan kendime cümleler deriyorum. Bu cümleleri bazen bir çiçek söylüyor bazen bir duvar yazısı. Bazen bir otobüsten taşıyor hisseme düşen cümle bazen bir çocuk oyunundan. Durmadan deriyorum cümleleri ne işime yarayacağını hesap edip kime satacağımı düşünmeden.
En son ona rastladım.
Dalgındı.
Uzun yol katetmiş insanların yorgun ama memnun hali vardı gözlerinin hemen yanı başına biriktirdiği çizgilerde. Yanına iliştim. Suya eğilir gibi sessizce fısıldadım:

31 Ağustos 2017 Perşembe

Umut

"Arakan Ölürken..."

Dünyanın efendisi İngiliz!
Kutsal beyaz. Üst akıl. Asil soy!..
Dünyanın ırzına geçmiş ve asalet havariliğine soyunmuş namussuz millet.
Kibir. Ukalalık. Pis tezgah. Alçaklık. İhanet. Hırsızlık. Şerefsizlik...
Fazlasıyla İngiliz'de...

6 Ağustos 2017 Pazar

İlginç

Her yazardan bahsedebiliriz. Her yazarı okuyabiliriz. Her yazarı çocuklarımıza anlatabiliriz. Her yazarı sevemeyebiliriz. Orhan Pamuk okuyayım mı diyen öğrencilerimize "mutlaka oku" değil de "sen bilirsin" veya "özellikle Benim Adım Kırmızı, Kar" gibi eserlerini dikkatli oku diyebiliriz. Demeliyiz. Ya da ben öyle diyorum. Hasılı Pamuk ile yamuk kafiyesi ilginç geliyor.

23 Temmuz 2017 Pazar

Oluyor


Hiçbir şey durağan değil.

Gün doğuyor, zeval vakti oluyor, akşam oluyor, deprem oluyor, ölüm oluyor, doğum oluyor, kalp kırıklığı oluyor, gençler yaşlı oluyor, taşlar kum oluyor, şehirler ve ülkeler harap oluyor, halklar ziyan oluyor, hatıralar mazi oluyor, kutsallar yok oluyor, vicdanlar zelil oluyor, akıllar mahvoluyor, Müslümanlar perişan oluyor, sahneler yeniden kuruluyor, senaryolar durmadan yazılıyor, sınırlar değiştiriliyor, çocuklara bombalar düşüyor, çocuklar ölüyor...

 
 
Blogger Templates